Pertama. on Saturday, June 26, 2010 , 7:29 AM

Green Baju Kurung by ~missphenomena on deviantART

Salam sejahtera.
Nama saya Siti Aisyah Bte Mohd Kamal.
Sempena Bulan Bahasa 2010 yang sedang berlangsung ini, saya akan memulakan perjalanan saya untuk berkongsi bersama anda semua tentang budaya Melayu.
Pada pendapat saya, budaya Melayu ini bukan sahaja tentang tarian dan tata tertib yang sopan.
Budaya Melayu ini mempunyai isi yang cukup luas.
Apa-apa sahaja yang akan saya kongsikan di blog saya ini adalah hasil penyelidikan saya.
Maafkan saya jikalau ada yang kurang.
Mari sama-sama kita melestarikan budaya yang indah ini yang telah diturunkan dari nenek moyang kita.
Sekian, terima kasih.

Labels:



EMEL




Seorang remaja yang amat berminat dengan bahasa Melayu dan budayanya.
Dia ingin mengekalkan keindahan dan kesuciannya.
Nama saya, Siti Aisyah. Saya berumur 16 tahun. Saya bersekolah di Sekolah Menengah Marsiling.
Blog ini dimulakan sempena, Bulan Bahasa 2010.
Ada apa-apa soalan? Emel sahaja saya. :)
Bahasa Kita, Gunakanlah ~

Ada soalan? Tanya di sini. :)





Layout: 16thday x


Perkataan-perkataan baharu:
Bersemayam - Bertempat.
Kesinambungan - Persambungan.
Berkancing - Bersangkut / Berbutang.